JAK SE DĚLÁ SHOWBUSINESS SE ZUZANOU STRAKOVOU


Je tomu rok od poslední StarDance. V dílně Hellerdance, kde se připravovaly veškeré oděvy na vystoupení, se loni touto dobou opravdu nikdo nenudil! Zavzpomínali jsme s přední českou kostýmní výtvarnicí a image guru českého showbusinessu Zuzanou Strakovou na ty zábavné dny plné akce a třpytu. Naše bloggerka a fotografka byly u toho.

ZUZKO, TY JSI V ČESKÉM SHOWBUSINESSU ZNÁMÁ FIRMA. JAK VLASTNĚ FUNGUJE SPOLUPRÁCE NA VEČERNÍCH ZÁBAVNÍCH POŘADECH?

Kostýmní výtvarník je zajímavá a kreativní práce, i když je pravda, že mnoho lidí si tuto úlohu nedokáže představit nebo ji zařadit. Produkce show jako je StarDance většinou pořádá výběrové řízení na dodavatele a partnery. Jsem ráda, že spolupráce byla přisouzena právě firmě Hellerdance, protože s nimi mám zkušenosti z minulých let a byla jsem nadšená. Sama jsem si pana Hellera a jeho tým vyžádala a letos se po pěti letech se povedlo. Tato firma je držákem české taneční scény a asi i proto operují naprosto profesionálním spolehlivě. To je pro tento druh produkce zásadní. Především u StarDance, kde se vše tvoří doslova za běhu z týdne na týden.

TAKŽE VY MÁTE NA SVĚDOMÍ VŠECHNY TY KRÁSNÉ ŠATY?
Já jsem velký nadšenec do každého ze svých projektů a mám vize. Profi návrhář je schopen zareagovat a předložit kombinaci materiálů, kamenů, dekorací a střihů na latinu a standard, která sedí do konceptu daného večera. Není to o prosazování individuální představy, ale o jakési symbióze, brainstormingu a vzájemném doplňování.  Žádný souboj titánu, nýbrž konstruktivní diskuze. S návrhářkou Ilonou Ostrou z Hellerdance jsme téměř vždy na stejné vlně. Když je toto v showbusinessu možné, je to taková úleva! Mluví do toho samozřejmě i soutěžící a dílna, kde se řeší proveditelnost modelu. Tady máme všechno při ruce!

Někdy mají účinkující připravený koncept, který se s naším perfektně shoduje, někdy se jim jejich nápady snažíme vymluvit. J Ale jak jsem říkala, funguje to v pohodě. Myslím, že nejtěžší je pro herce a sportovce si zvyknout na to množství třpytek a třásní, které my ale milujeme!

 

JAKÁ JE PRÁCE S CELEBRITAMI?

Asi už jsem to zmiňovala, ale často zdůrazňuji, jak je pro mě zásadní pracovat ve dvojici. A projeví se to hlavně při práci s herci a tanečníky. Zejména hercům se často stává, že v tomto novém a tolik specifickém prostředí si neví rady. Taneční móda má svá specifika a trendy, které se vyvíjí naprosto samostatně a nezávisle na běžné módě. Chápu, že je pro herce často těžké mít názor na to, jak by měli vypadat a nebo se cítit v šatech a proto prostě dají na svého tanečního partnera. Profesionál má většinou jasnou představu, jak by měla partnerka vypadat. Herci se krok po kroku přiučují a v posledních kolech Stardance se pokaždé jejich vkus krásně vyprofiluje. Já jim s  Ilonou mohu poskytnout rady a zpětnou vazbu z druhé strany. Pracujeme s tím, že zpěvačky a herečky nemají proporce tanečnic, takže často potřebují poradit.

PRACUJETE, ZUZKO, S HELLERDANCE UŽ DLOUHO. CO VLASTNĚ PRO VÁS ZNAMENÁ NAPLÁNOVAT TAKOVÝ JEDEN VEČER?

Jde o spousta drobných dílčích věcí a úkonů, které se ladí dohromady. Ať už se jedná o look moderátorů, hubu, barvy, anebo výzdobu, šaty či make-up.

Taková to tvůrčí práce z týdne na týden je právě možná jen tehdy, mám-li za sebou silný a spolehlivý tým. Jinak by to v takové rychlosti a v takových objemech bylo neschůdné. Tím, že v Hellerdance se tvoří taneční a večerní šaty i dresy a kostýmy všeho druhu, máme k dispozici jakoukoliv látku, třásně, třpytky, prostě všechno, co ke StarDance patří.

Takováto vyčerpávající práce se dá dělat pouze v případě, že je na koho se spolehnout.

JAK SE DĚLÁ SHOWBUSINESS SE ZUZANOU STRAKOVOU

Post navigation


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *